Журнал Editor, інтерв'ю з засновником Mon Ami - Денисом Азімовим
«Я просто вирішив сам спробувати приготувати печиво для своїх дітей»,
- розповідає засновник кондитерської компанії Mon Ami Денис Азімов.
І ця фраза говорить багато про що: і про ретельний підбір інгредієнтів, і про смак, доведений до досконалості, але головне - про те, з яким трепетом і любов'ю вони створені. Адже якщо ви пробували macarons Mon Ami, ви знаєте, що це щось особливе ...
EDITOR: Перші macarons, які ви пробували в житті? Які враження і емоції викликав смак? Чи відчули ви, що це щось особливе, що може вплинути на ваше життя в подальшому?
Денис Азімов: До того, як я приготував свої перші macarons я ніколи їх не пробував, лише бачив в соціальних мережах. Про них в Україні тільки починали говорити, мало хто собі уявляв, що це і якими вони повинні бути на смак. Тоді ще практично не було рецептів і майстер-класів в YouTube.
Я знайшов рецепт на сайті одного французького ресторану. Це був дуже простий старовинний рецепт, який не вимагає складних інструментів і підготовки, але й результат вийшов відповідний - смачно, але не красиво і вишукано, а хотілося чогось більшого. Я почав шукати всю можливу інформацію про macarons і дізнався про багатьох знаменитих кондитерських. Потім включився азарт і спортивний інтерес. Стільки грошей було витрачено на інгредієнти і не хотілося вірити, що все це даремно. Я продовжував експериментувати і з кожним разом виходило краще і смачніше. Потім просто став пригощати друзів і знайомих.
Я вперше отримав щиру подяку за те, що приготував своїми руками (якщо не брати до уваги допомогу батькам на кухні). Це і надихнуло займатися тим, що зараз приносить мені неймовірне задоволення і робить моїх близьких, друзів і клієнтів трішки щасливішими.
E: Коли і за яких обставин виникла ідея створювати власний продукт і що їй передувало і можна говорити, що прийняття рішення тоді було емоцією?
Д. А.: Я завжди дуже ретельно ставився до вибору продуктів харчування і уважно вчитувався до складу всього, що купую, особливо для дітей. І склад дитячих солодощів просто викликав шок: пальмова олія, гідрогенізовані жири, консерванти, стабілізатори, ароматизатори, синтетичні барвники та це далеко не повний склад в тих продуктах, де крім борошна, яєць, цукру і вершкового масла нічого не повинно бути, максимум горіхи, какао, фрукти. Рішення виробляти щось натуральне і по-справжньому якісне з'явилося само собою і це не було результатом глибокого аналізу трендів і попиту на ринку. Я просто вирішив сам спробувати приготувати печиво для своїх дітей.
E.: Коли було прийнято рішення зробити бізнес сімейним? Як це вплинуло на подальший його розвиток?
Д. А.: З появою перших клієнтів, з'явилися і перші замовлення, яких з часом ставало все більше і більше. Я почав щось «заробляти». Заробітком це, звичайно, було складно назвати, але це додало мені впевненості, що я на правильному шляху. Пізніше мені стала в усьому допомагати моя дружина - Анастасія. Також в мене повірили і підтримали сім'я, близькі та друзі. Без їх підтримки, найвірогідніше, компанія Mon Ami ніколи б не відбулася.
E.: На ваш погляд (а можливо, і погляд ваших клієнтів), чим особливі macarons від Mon Ami? Чим вони підкорюють?
Д. А.: У кожного свій смак, це нерозумно і безглуздо комусь щось доводити. Багато хто з кухарів та кондитерів вважають свої страви кращими в світі і, знаєте, кожен з них по-своєму правий. Це все одно, що сперечатися у чиїй мами смачніший борщ (Посміхається.). З самого початку я вирішив, що наші солодощі ми будемо готувати виключно з натуральних продуктів бездоганної якості. Продукція Mon Ami дійсно унікальна, Ви можете і не знати, що в наших макаронах справжня Fleur de Sel з Франції, китайський білий чай Моли ча Ван, кілька видів пелюсток чайної троянди, бельгійський шоколад, органічне вершкове масло, іспанський мигдаль та усі барвники виготовлені з екстрактів фруктів, ягід і овочів, але коли Ви спробуєте наші макарони і пряники (і якщо Ви дійсно любите солодощі і розбираєтеся в якості) Ваше життя зміниться на "до" того, як Ви спробували солодощі Mon Ami і "після".
Якщо нам не вдається знайти, наприклад, ваніль бездоганної якості в Україні і немає можливості привезти її або замовити з Мадагаскару, ми знімаємо ванільні макарони з виробництва і це стосується абсолютно всіх інгредієнтів, які ми використовуємо. З посередніх продуктів неможливо створити вишукані солодощі. Красиві і навіть, можливо, для когось смачні - так, але вони будуть все одно такими ж посередніми, як і те, з чого їх приготували.
E.: Як формується лінійка смаків?
Д. А.: Все залежить від натхнення, настрою і інтуїції. Макарон надихає мене тим, що в його приготуванні фантазію кондитера нічого не обмежує, їх можна готувати, як просто з джемом, так і, наприклад, з усілякими сирами, використовувати різні поєднання шоколаду з червоним перцем, трюфелями, оливковою олією, алкогольними напоями та всім, що задумає кондитер. Сполучення інгредієнтів виходять дуже незвичайними і часто вдається відкрити нові і незвичайні смаки, наприклад, сьогодні ми приготували макарон з сиром Dor Blu Grand Noir, карпатськими сосновими шишками і манго. Також ми звичайно прислухаємося до ідей і порад наших клієнтів. Часто клієнти привозять нам подарунки зі своїх подорожей: бутони чайної троянди з Ірану, фісташки з Кіпру, лаванду з Криму, Швейцарії, Франції, Fleur de Sel з провінції Камарг, корицю з Цейлону.
E.: Які смаки є улюбленими - абсолютними бестселерами?
Д. А.: Можливо ви не повірите, але всі смаки улюблені нашими клієнтами. У нас немає аутсайдерів. Кожен смак макаронів завжди продовжує доводитися до досконалості кожен день. Ми завжди шукаємо ще більш унікальні інгредієнти і продовжуємо експериментувати з рецептурами. Всі 18 смаків наших макаронів абсолютно різні: солодкі, солоні, кислі, гіркі, яскраві, гострі, ніжні і так далі. Наші клієнти знаходять для себе свої улюблені смаки і, як правило, приходять тільки за ними, лише наша рекомендація може переконати спробувати щось нове. Як правило, ми знаємо всіх своїх клієнтів особисто і інтуїтивно розуміємо, що сподобається, а що краще не пропонувати.
E.: Три-п'ять правил або закономірностей бізнесу, які ви для себе відзначили і які цілком можна застосувати не тільки в вашому сегменті, але і в будь-якому іншому напрямку бізнесу?
Д. А.: Якщо ви вірите у свій проект, у вас все обов'язково вийде! Намагайтеся оточувати себе однодумцями - тими, хто вірить в вас і підтримує. Якщо ви робите щось дуже якісно і надаєте відмінний сервіс, вас обов'язково помітять. Беріть на роботу не зіркових співробітників, а тих, хто хоче працювати з вами, вірить в ваші цілі і ваш проект. Для мене важливо займатися тим, що приносить задоволення від самореалізації, важливо пишатися своїм продуктом. Якщо робота не буде приносити вам задоволення, ніщо не зможе змусити вас протягом декількох років прокидатися о п'ятій ранку і працювати по 15-20 годин на добу без відпочинку, вихідних і відпусток! (Посміхається.)
20.02.2018